Thursday, December 28, 2006

..tanker fra øya...

Ja, da var romjulen godt i gang og maten synker inn. Gang etter gang. Værøy-Ingvild er på plass, og blir gradvis integrert i samfunnet i havet. Om det er bra eller dumt kan man jo diskutere, men jeg tror det kan være litt positivt. Det å være et forbilde er en stor jobb, å ha andre som du vet vil legge merke til deg og gjerne gjøre som deg også er utfordrende. Du vet hva du selv vil, og man har fått smaken på friheten etter noen år borte og nå står problemstillingene på rekke og rad. Men man har andre å tenke på, til en forandring. Følelsene tar litt overhånd, du har så lyst, men kan ikke. Du har jo egentlig bare gode intensjoner. Værøy bringer fram gammle, og nye, tanker i hodet mitt og jeg vet ikke alltid hva som er best.
Så vi kan vel trygt si at det blir noen dype samtaler i senga utover i januar, slike er ikke å forakte.

Ellers kan jeg jo si at vi har fått hvit jul her ute nå, endelig. For en fryd å gå ute i snøen (sier jeg som egentlig hater snø), og kjenne kulden. Så lenge det ikke er vind og snøen daler fint ned i vertfall. Snart er det ett nytt år også, så fort tiden går. Regner med at alle har store planer for selve nyttårsaften?

Uansett, gleder meg til å se dere alle igjen om en ukes tid.

Smask fra Ingvild

No comments: