Thursday, December 28, 2006

Endelig!

Jeg gikk tur i dag. Klokka var rundt halv seks, så det var ganske mørkt. På himmelen tittet stjerne etter stjerne forsiktig og vakert frem. På trærne lå masse rim, så det nesten så ut som snøkrystaller. Når jeg pustet kom frostrøyk, og låra mine ble kaldere og kaldere jo lenger jeg gikk. Selv om jeg hadde lue, skjerf og votter hutret jeg litt etterhvert. Jeg merket at jeg ble kald i kinnene og under meg var bakken glatt.

Det var vakkert. Det var deilig. Det var friskt.

Vinteren har entret Fredrikstad. Endelig!

Har været endret seg hos deg, Ingvild? Noen andre som har fått besøk av kong Vinter?

5 comments:

Elise&Ingvild said...

Hehehe..jeg hadde ike sett posten din Ingvil! Jaja..

Anonymous said...

hehe.. du er og blir litt surrete du ja.

vinteren kom og gikk, egentlig.. det er fortsatt litt snø, men det regner litt sånn inni mellom
jaja..

Siri said...

Samme tenkte æ her på Evje.. Det snødde til og med i dag morges. Men nå rigne det!!!! Nedtur

Elise&Ingvild said...

Regner her i dag og..MASSE!!

Sigrid said...

I'ts raining men.... not!
Er strålende regn i Gjøvik i dag og :/