Saturday, November 18, 2006

Respekt




Dette er to jenter du burde legge godt merke til. Har du lyst til å gi en ekstra tanke til noen, så gi det til disse. Jeg blir utrolig ydmyk når jeg ser disse to hver dag. De sliter begge med helsa, men har en unik evne til å plukke ut det positive de har fått oppleve. Trekkker ut hver minste positive opplevelse og verdsetter den.

Sigrid og Bente får til ting. De presterer tross et dårligere utgangspunkt enn de fleste andre. Talentfulle, det er rett og slett det de er. To jenter med futt som greier det meste mye bedre enn meg med mindre energi enn meg.

Det setter ting i perpektiv å ha to venner som disse. Det er i grunn flaut, for det er så altfor lett å ikke se lenger enn sin egen nese. Og mens jeg kun ser meg og mitt vokser nesen min. Jeg blir som Pinnochio, for i mitt eget lille univers greier jeg å lyve for meg selv å tro at jeg ser alle andre enn meg selv. Og mens jeg tilfredstiller meg selv med denne tanken vokser nesen min slik at det blir vanskeligere og vanskeligere å se lenger enn min egen nese. Til slutt blir jeg nødt til å innrømme min svakhet for meg selv og se sannheten. For det er den eneste måten nesa kan slutte å vokse. Jeg håper jeg kan få den ned i normal størrelse, for jeg vil så gjerne se forbi nesetuppen min...

Takk Sigrid og Bente for deres mot og tolmodighet. Takk for at dere med deres liv har satt mitt liv i perspektiv...

5 comments:

Elise&Ingvild said...

Oopsidaisi...litt mislykka bildeoppsetting på den posten der, men er tros alt første gang jeg har sekrevet en post med bilder..
Synes det er unnskyldning nok:P

Sigrid said...

Nå ble jeg litt rørt her jeg satt...
Det er ikke sant at du ikke ser folk rundt deg Elise! For du aner ikke hvor mye jeg setter pris på deg og at du er der for meg. Og jeg beundrer deg for måten du bryr deg om andre og viser omsorg.
Ellers må jeg bare si takk for de fine ordene, og tilføye at det er ikke min fortjeneste. Det er takket være at jeg har den største kraftkilden i universet i ryggen!

Kos deg hjemme! :)

Anonymous said...

Godt sagt. Det kan skrives under på. Go Bente og Sigrid.
Anyway, linker: gå inn på template, deretter: page elements, og: add a page element. Ska hjelpe dere nybegynnrere hvis dere ikke får det til ;)
Engelsken var ikke verst nei, det må jeg si. Hvorfor skriver ikke dere også internasjonalt?

Anonymous said...

det er respekt ass.

Anonymous said...

Sykt bra damer asså! Kan vel bare velge og vrake blant gutta!