Tuesday, December 19, 2006

Ingvild og Karen Elise om 20 år

Man kommer til et punkt i livet der man skjønner at det er på tide å bli voksen. Bli inspirert til å ta ansvar, tenke konsekvenser istedenfor muligheter og bruke hjelm når man sykler. Forhåpentligvis er dette noe som også vil treffe de to inside 157, for her er det virkelig noen som kan trenge en liten revolusjon fra det glade ungdomsliv til det mer seriøse voksenstadiet. Jeg snakker selvfølgelig om Ingvild og Karen Elise, som har mye å lære! Til tross for dette skal jeg prøve å sette en stor kontrast og se for meg begge to om 20 år, da de er i en alder av 38.

Ingvild har enda ikke klart å rive seg løs fra hennes kjære hjemplass Værøy, og har bosatt seg der fast sammen med mannen sin, Skybert. Hun har steget i gradene i KrFu og innehar nå den respektable stillingen "Assistent-sekretær for Kong Ingolf i Værøy og omegn". Hun har fått en idømt en dom på å holde seg minst 50 meter unna Kong Ingolf, etter en serie uheldige situasjoner bestående av "tilfeldige" møter på guttedoen på Værøy fiskelag.
Ingvild har meldt seg inn i Kvinneruppa Ottar, og trives der med venninner med felles meninger om mannens stilling i samfunnet. Her har hun også ansvaret for allsangen på møtet og fungerer som forsanger, til alles store glede og underholdning. Ingvild har endelig oppdaget sitt musikalske talent.
Frøken Arntsen har prøvd å opprettholde kontakten med Lonely Riders, noe hun som eneste medlem tok meget seriøst. Hun har arrangert en ekstrakonsert, og får der lov til å stå igjen alene på scenen og vise rompa med en bokstav, noe som er det gøyeste hun vet!
Årets største begivenhet for Ingvild er Krfus julebord. Det er vanskelig å finne noe å ha på seg. Da er det godt at man har Drottningborg 04/05-genseren og kjøkkenbuksa å ty til, det passer til alt!

Karen Elise er gift, har flere barn og lever lykkelig på sørlandet sammen med en mann fra arbeiderklassen som kan gjøre praktiske ting som å slå spiker i planker og skifte dekk, sånn som bare arbeiderklassefolk kan. Hun venter likevel fortsatt på sitt første kyss. Håkon trakk seg fordi han var redd for å sette seg fast i reguleringen (som enda ikke er tatt av).
Karen Elise har fortsatt mange svært intelligente kommentarer, og får mye positiv respons for det. Hun blir aldri mobbet lengre, og selvtilliten er på topp! Hun tar mange bilder for tvilsomme blader med mye hud, og spesialnummeret hennes er å vise skulderen.
Elise har endelig klart å rive seg vekk fra Fredrikstad og det synkende skipet Fredrikstad fotballklubb. Medlemskapet i Plankehaugen er annulert og all kontakt med gamle Fredrikstad-venner er kuttet.
Karen Elise savner romkameraten Ingvild, fordi det er vanskelig å være dyp i senga sammen med ektemannen. Hun savner også borgen, og det å kikke på alle førsteklassejentene.


Dette burde vært mye lengre, og mye mer positivt(!!), men jeg kjenner harde blikk i nakken fra Ingvild som savner PCen sin. Karen Elise gjesper tilfeldgigvis hver gang jeg kikker bort på henne, jeg tar det og som et hint.

Med vennlig hilsen favorittmannen deres;
Håkon!

17 comments:

Anonymous said...

ha! det var vittig det. ler høyt her jeg sitter alene med pcen min. sykt vittig faktisk. fått med mange gode ting. men har karen elise endelig begynt å like "kræsj fruktfest"?

Anonymous said...

Hahahhahahahahahahhahahahhaahahhahahahahahhahahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahhahahahahahahahahahahahhahahahahha... U go Håkon!

Kan se dere for meg Karen Elise og Ingivld!

Elise&Ingvild said...

fremtiden ser lys ut gett!!

Anonymous said...

Håkon!

Dette var fantastisk.

Det gleder en rettskrivnings- og språkentusiast som meg å se at du skriver så godt!

Nå er jeg bare enda mer forelsket i deg.

Smask

Anonymous said...

Det er ikke uten grunn at jeg ønsker meg "Typisk Norsk"-dvden til jul, så jeg kan sitte og irritere meg over andres skrivefeil og le av de tørregrammatikkvitsene.

Elise og Ingvild er egentlig ikke så ille. De er faktisk overraskende bra! ;)

Anonymous said...

Og den siste kommentaren var altså, undertegnede; Håkon. :)

Elise&Ingvild said...

åh håkon... du er vel skjønn!

kanskje ikke tittelen du gav deg selv på posten er så dum alikavell ;)

Elise&Ingvild said...

Heldigvis har utsagnet om at jeg fotsatt har regulering allerede slått feil. Hva er unnskyldninga for å ikke kysse meg nå, Håkon?:P

Elise

Anonymous said...

elise, jeg synes at regulerings-avtakingen fortjener en bloggpost, med bilde. Gjør ikke du også?

Anonymous said...

Unnskyldning? At du ikke vil..? :'(

Elise&Ingvild said...

oi sann Elise..
It´s up too you!

Sigrid said...

Håkon and Elise sitting in a tree.... ;)

Anonymous said...

Jeg gidder hverfall ikke om jeg må klatre.. Ryggen min erødelagt fra før, har tilbragt juleferien så langt i et stillas!

Men joda Elise, kjør på, jeg er alltid klar! (spesielt nå, uten reguleringa!)

Siri said...

Grattis med "nye" tenner Elise :) God jul t dykke begge!

Belcker'n said...

interresant lesing...
GO'jul'a

Elise&Ingvild said...

Spennede...hva bringer nyåret mon tro? Dere kan lure, denne er det jeg som bestemmer. Ikke ofte det gett..

Einar: Det er bare en liten spøk, men det skjønte du vel...hehe

Anonymous said...

Er litt skeptisk til denne bloggen jeg. Likte ike helt at Elise har kuttet helt ut kontakten med Plankefolka..
Men det er min mening da...


Therese